במכתב ששיגר ח"כ אבוטבול נכתב:
"ראשית אברך את כבודו בברכת מזל טוב ואאחל הצלחה גדולה בתפקידו החשוב.
אני פונה אליך בענינו של קבר דן אשר כידוע לך הינו באיזור צומת שמשון בכניסה לעיר בית שמש ומשמש אבן שואבת לאלפי מתפללים תושבי העיר והמושבים באזור ואף לרבים המגיעים ממרחק.
דא עקא המקום מוזנח ושומם ואין בו התנאים המינימליים למקום קדוש. (בתי נוחיות, חשמל מים מיזוג אויר וכו').
לפני כעשר שנים בא למקום הרב שלום ארוש אשר שיפץ ובנה במקום ישיבה מקווה חשמל ועוד לטובת כלל הציבור.
לצערי מינהל מקרקעי ישראל הרס שיפוץ זה עד היסוד בהבטחה שהמקום ישופץ על ידי המדינה, אולם דבר זה לא קרה.
אני מקבל שוב ושוב פניות מאנשים אשר רוצים להתפלל במקום ונמנעים עקב התנאים הירודים במקום.
כבר לפני מספר שנים בעודי ראש העיר ביש שמש פניתי בשם תושבי העיר לשר הדתות הרב דוד אזולאי ז"ל שהבטיח לעזור ולצערנו לא הספיק.
אודה לך על סיור במקום ואישור לתכנית לשפץ את המקום. בטוחני שאף נדיבי עם רבים ישמחו לתרום ולהיות שותפים עימכם בפרוייקט זה.
מארגון בצלמו ששותף למאבק נמסר:
"לא יתכן שקברי צדיקים יוזנחו ואנשים מבוגרים יתקשו להגיע למקום. אנחנו קוראים לשר החדש לפעול בהקדם כדי לאפשר לכל אדם לבוא ולהתפלל בצורה מכובדת ולקבל תנאים הולמים וראויים."
תגובת שר הדתות לפניית ח״כ אבוטבול:
"בעז״ה אלמד את הנושא לעומק ונטפל בחפץ לב כראוי למקום קדוש זה".
בתמונה ח"כ אבוטבול בנאום בכנסת. ארכיון.