המרכז הרפואי הדסה הודיע הלילה בצער גדול על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון 'מתנת חיים'.
ארגון מתנת חיים מעודד אנשים המעוניינים לתרום את כלייתם לשם הצלת חיים, כאשר המדובר הוא בתרומה אלטרואיסטית – התנדבותית בלבד. הארגון פועל ללא כל כוונות רווח. המניע היחיד של כל הנוטלים חלק במלאכה הוא הרצון והנכונות לעזור לזולת ולהציל חיי אדם. באתר האינטרנט של הארגון אף נפתח ערוץ מיוחד לנושא הקורונה. בצער רב, המנוע שמאחורי הארגון, נדם הלילה.
מדוברות 'הדסה' נמסר, כי הרב הבר אשר נדבק בנגיף הקורונה, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם ב- 12/4 לאחר שחלה הדרדרות במצבו, והתקבל במצב קשה, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן. עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי. "צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל. הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה. לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים", נמסר.
כאמור, כמי שהיה כל כולו בהתמסרות למען מטרה רפואית נעלה, היה הרב הבר מוכר למרכזים רפואים בארץ ובעולם ובכלל זה ב'הדסה', שם התקשו לעכל את פטירתו: "הרב ישעיהו הבר, יו״ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים, היה ידיד אמת וקרוב של הדסה לאורך השנים. פועלו לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו. מנהלי הדסה בעבר ובהווה, צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו. הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל - הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד. הדסה כולה משתתפת בצערה העמוק של משפחת הבר ומחזקת אותה בשעה קשה זו".
ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך: "ערב עצוב מאוד עם פטירתו הטראגית של הרב ישעיהו הבר, שהציל 821 אנשים, נשים וטף. מאות עולמות ומלואם. רק לפני מספר חודשים השתתפתי בשבת גיבוש של 'מתנת חיים', מפעל החיים האדיר של הרב הבר. הלב בוכה, אבידה קשה. אני שולחת תנחומים למשפחה היקרה. בכל פעם שתושב עירנו היה תורם כליה. הרב הבר היה שולח לי הודעה אישית. עד כמה היה חשוב לו שנרומם אותם" (בתמונה: מכתב ששלח הרב הבר לבית שמש ואושר לפרסום)
חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד): "ברוך דיין האמת. הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל ממחלת הקורונה. הרב ייסד ועמד בראש עמותת 'מתנת חיים' ששידכה בין חולי כליות לתורמים מן החי והצילה מאות בני אדם. יהי זכרו ברוך
ראש העיר לשעבר, ח״כ משה אבוטבול (ש״ס): ״בצער רב ובכאב לב עצום אני נפרד מידידי האהוב איש החסד הגדול הרב ישעיהו הבר זכר צדיק וקדוש לברכה יו״ר מתנת חיים אשר לזכותו נזקפים חיי מאות ואלפי אנשים. לא אשכח שתמיד ציין בפני את התורמים הרבים בגופם מעירנו בית שמש ואף ערך ערב הוקרה מיוחד עבורם. קשה עלינו פרידתך בטוחנו שהזכויות הרבות והצלת עולמות מלאים ילווך לעולם העליון ונזכה בביאת משיח צדקנו במהרה בימנו אמן״.