חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי פנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים, ועדכן: ״מנתונים שאספנו בחדר המצב של הרשויות המקומיות עולה כי אלפי אזרחים ברשויות המקומיות בישראל ביקרו בשבת בפארקים ובשטחים ציבוריים, בניגוד לנהלי הבריאות והבטיחות.

הרשויות בהן התקיימה הפרה משמעותית הן תל אביב, רמת גן, הרצליה, ראשון לציון, חיפה, בעכו, נהריה, אשדוד, אשקלון, ירושלים. אי לכך אנו דורשים לקבל סמכויות אכיפה: כבר ממחר צוותי שיטור עירוני יבצעו אכיפה בשטחים הציבוריים״. אמר ביבס