ראש העיר ביקשה לחדד את הוראות משרד הבריאות ויחד עם זאת להעביר לציבור מסר מרגיע שעיקרו כי העירייה מקיימת הערכות מצב לעתים תכופות, בהתאם להוראות משרד הבריאות, ההתפתחויות בשטח והסוגיות העולות כתוצאה מהמצב החדש שנקלעו אליו.
ראש העיר ציינה כי העיריה שלחה מכתבים למנהלי ביה"ס כיצד עליהם לפעול בימי החירום הללו.

בקשנו את התיחסותה של ראש העיר להתנהלותו של המגזר החרדי בעקבות תמונות שרצות ברשת על ארועי שמחות פרטיות שהתקיימו אמש במגזר ובו נראים משתתפים רבים מצטופפים יחדיו ללא הפרדה ובניגוד להוראות משרד הבריאות.
ראש העיר הגיבה על כך כי מטעם העירייה הועברו הוראות משרד הבריאות לכלל המגזרים ואף נתלו מודעות הסבר על גביי לוחות המודעות בשכונות החרדיות (מצ"ב תמונה) היא הביעה תקווה שהציבור כולו יבין לעומק את משמעותן של הוראות משרד הבריאות בכלל וההוראה שלא להתקהל בפרט.

אתמול בערב, 15.3.2020, 22:00, התכנסה ועדת מל"ח הישובית בראשות ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, בועדה נכחו :הנהלת העיר, מנכ"ל העירייה ומנהלי האגפים לדיון בעקבות התפתחות משבר נגיף הקורונה.
בועדה דנו בנושאי: בריאות, חינוך, רווחה, בטחון יישובי, שירותי דת, תפעול, הנדסה, פניות ציבור וכספים.
החלטות מרכזיות שהתקבלו אמש לאחר ועדת המל"ח
1. דחיית ארנונה לבעלי עסקים עד 1/5
2. הרחבת מערך מרכז המתנדבים
3. לכל ילד מהחינוך המיוחד יוצמד מלווה מיוחד לכל תקופת החירום.
ראש העיר ד"ר עליזה בלוך אמרה אמש:
"אנו מצויים באירוע חירום מתגלגל. ראשונה בתולדות העיר קיימנו דיון מקיף ונרחב עם כל גורמי העירייה בשלושה חללי דיונים שונים. הנהלים וההנחיות משתנים מעת לעת. אנו קשובים להנחיות ראש הממשלה, משרד הבריאות ושרותי החרום. מקבלים משובים מהשטח ונערכים לקראת יום המחר לטובת העיר בית שמש וכלל תושביה"
ראש העיר סיימה את שיחתנו בברכת בריאות לכולם.
אמש בועדת המל"ח:
