לפני כשבוע (13.1) צעדה הולכת רגל כבת 60 בשדרות ההסתדרות בחיפה, בעת שחצתה את הכביש רכב פגע בה והיא נהרגה. יום קודם לכן (12.1), הלך ילד בן 10 ברחוב חפץ חיים במודיעין עלית כאשר אוטובוס פגע בו והוא נהרג במקום. כשבועיים קודם (27.12.2019) מונית דרסה למוות גבר כבן 40 בדרך העצמאות בחיפה. שבוע לפני כן (19.12.2019) נדרסה למוות הולכת רגל בת 59 שנפגע מרכב בכניסה לטבריה. כמה ימים קודם לכן (17.12.2019) נהרג הולך רגל בן 57 ברחוב פנחס בן יאיר בתל אביב.
במהלך כל שנת 2019 נהרגו 88 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי ישראל, רובם המוחלט, 61 מהם נהרגו בתחום העירוני בעשרת החודשים הראשונים של השנה בלבד. התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל וכך מתוך כ-32,700 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעשור החולף (201-2019), כ-31,100 נפגעו בזירה העירונית – בתחומי הערים והיישובים.
ומה המצב אצלנו? בבית שמש נהרגו חמישה הולכי רגל בעשור האחרון ונפצעו 197, מתוכם 46 במצב קשה. 2019 הייתה השנה הקשה ביותר עם 34 נפגעים, מתוכם 5 במצב קשה והנתון אינו כולל את חודש דצמבר....
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים. זוהי אוכלוסייה מוחלשת הכוללת בעיקר ילדים, קשישים או אנשים עם צרכים מיוחדים ואין מי שיזעק את זעקתם. מדינת ישראל היא אחת המדינות שהכי מסוכן ללכת בהן ברגל ואת זה במשרד התחבורה חייבים לשנות. חייבים למפות את מעברי החצייה האדומים ולהתמקד בשיפור התשתית באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של ילדים וקשישים כמו בתי ספר, גני משחקים, מתנ"סים, מרכזי יום לקשיש ובתי אבות. באותם אזורים חייבים להתקין פסי האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב כדי שגם במקרה של פגיעה ניתן יהיה למנוע או לצמצם באופן ניכר את הנזק להולך הרגל".
מסקר שערכה עמותת 'אור ירוק' באמצעות מכון המחקר 'מאגר מוחות' עולה, כי הולכי הרגל בישראל לא רק שמודעים לסכנה וחוששים ממנה מאוד, רבים מהם גם נחשפו באופן אישי לפגיעה ממשית או למקרים של כמעט פגיעה בהיותם הולכי רגל.