ח"כ עומר ינקלביץ פעילה מאוד בכנסת ה-22. נוכחותה בכנסת מורגשת מאוד, הנה עוד שתי פעולות חשובות שהיא עשתה בימים האחרונים בנוסף לנושאים שהיא מעלה לסדר היום.
בהמשך לקידום תחום המוגנות אותו היא מקדמת היא יזמה וקיימה כנס בו עלו שתי בעיות מרכזיות: אחת – היעדר הכשרה לצוותי החינוך בתחום המוגנות, כך שהמורים אינם יודעים להדריך, לאבחן ולטפל בנושא; והשנייה – מוסדות חינוך רבים שאינם מעניקים לתלמידיהם הדרכה בנושא, ובכך חושפים אותם לפגיעות.
אומרת ח"כ ינקלביץ: "הנושא הזה הוא פיקוח נפש של ממש! כמות הפגיעות האיומה – בפרט בקרב
ציבורים וקהילות הנמצאים בפריפריה החברתית שאינם מודעים מספיק לחומרת הבעיה מהווה תמרור אזהרה לכולנו ומחייבת לקום ולעשות מעשה .לאור זאת, הגשתי הצעת חוק המחייבת שילוב תכניות מוגנות במוסדות החינוך ובמועצה להשכלה גבוהה, כך שבכל תכנית הכשרה למורים תשולב הכשרה בנושאי מוגנות, וכל ילדה וילד במוסדות החינוך יעברו סדנה שתסביר להם את הסכנות"
ע"פ הצעת החוק, חובת המוגנות תהיה תנאי לתקצוב המוסדות. משרד החינוך יפקח וידווח על מוסדות שביצעו סדנאות אלו, כולל אכיפה אקטיבית של הממשלה, ע"מ להביא לצמצום תופעת הפגיעה בילדים.
אני מקווה שלהצעת החוק הזו יצטרפו חברים מכל סיעות הבית. הילדים – הם של כולנו. טובתם ושלומם עומדים מעל הכל."
התמונה מדף הפייסבוק של ח"כ ינקלביץ