הקרב על המשלט המשותף  התקיים בין ה-18 ל-19 באוקטובר,  ועם זאת בי"ס שדה כפר עציון  החליט לציין זאת ביום 1.11 יום שישי. אולי יום שישי הוא היום העדיף,  את האירוע מקיים בית הספר בשיתוף עם מי שמנחיל לתושבי העיר ערכים חשובים  מימי ראשית המדינה- מדרשת בית שמש.

ביום הזה הוזמנו תושבים להצטרף לסיור בעקבות ראשיתה של המעברה והעיר בהדרכת מדרשת בית שמש.  בהמשך התרכזו המטיילים ברחוב המשלט וערכו סיור בעקבות קרבות המשלט המשותף בהדרכת נדב פרנקל.

בסיום האירוע ערכו טכס זיכרון בהשתתפות נציגי המשפחות, ראש העיר בית שמש עליזה בלוך ומר אילן גאל דור יוזם הקמת מדרשת ומוביל הפרוייקט בעיר.     ד"ר עליזה בלוך  בירכה על היוזמה וציינה חשיבותה כערך זיכרון בתולדות העם והמדינה. 

התמונה באדיבות מדרשת בית שמש