בסוף השבוע  הודיעה ראש העירייה הנבחרת- בלוך, "וועדת ההשקעות  של משרד הפנים אישרה לנו את ההשקעות בתכנית המראה שכוללת בניית בית עירייה, תאורת לדים וגגות סולריים".  בלוך הוסיפה עוד כי מדובר בפרויקטים חשובים שישפרו את איכות החיים וכן יהוו מנועי צמיחה בעיר.  

ועכשיו כאשר ראש העירייה כבר מדברת  על  התחלת ביצועי תכנית ההמראה, היכן נוכל אנחנו הציבור  למצוא את כל התכנית  הנחוצה כל כך לקידומה  ושגשוגה של בית שמש.

לפני יותר משנה 'עטף' משרד הפנים את הרשויות המקומיות הכושלות  בשימוש  תיאור חיובי לתכנית הבראה, תכנית המראה כינה אותה. התכנית לא הוצעה לכל הרשויות, היא הוצעה  לרשויות מקומיות בעלות התנהלות פיננסית אחראית.  האם בית שמש יכולה הייתה להיכלל בתכנית כזו? לפי מכלוף אריה דרעי, כן. וזה למרות שמשרד הפנים לא אישר את תקציב העירייה לשנת 2018, מבחינת משרד הפנים  בית שמש התנהלה כלכלית באופן אחראי ולכן היא  הוכנסה למסגרת התנית הכלכלית הזו בשיתוף משרד האוצר.

בהודעה שהוציא בזמנו  השר דרעי לראש העיר דאז, משה אבוטבול, היום ח"כ,  כותב דרעי: "בהתאם לתנאים, לקריטריונים ולאמות המידה המקצועיים אשר נקבעו, נמצא כי עיריית בית שמש זכאית  לקחת חלק בתכנית. התכנית תיפרס על פני חמש שנים ותכלול ליווי מקצועי והשקעה תקציבית משמעותית לתכנון ויישום תכניות לפיתוח כלכלי וארגוני".

ההתכתבות הזו בין משרד הפנים לבין ראש העירייה חייבת הייתה להיות  יותר גלויה וחושפת.  מעט מאוד דובר על כך, יותר  אם בכלל נחשף בחלקי התנית.

שאלנו השבוע האם מבין חברי מועצת העיר החדשה, זו שנכנסה  באוקטובר 2018, יודעים על התכנית,  מהותה,  אמות המידה המקצועיים שבה. ובכן,  עולה כי  חברי המועצה כלל לא דנו בתכנית כזו למרות שהוזכרה אי שם באחת מישיבות מליאת מועצת העיר.

בהודעה אריה דרעי למשה אבוטבול נתבשר זה  כי  "התכנית  תיפרס על פני חמש שנים ותכלול ליווי מקצועי והשקעה תקציבית משמעותית לתכנון ויישום תכניות לפיתוח כלכלי וארגוני".

שאלנו, מי הוא המלווה המקצועי, או מי הצוות המקצועי  שמלווה את העירייה? אז יש מי שיודע על קיומה של חברה מלוה.  מיזו החברה? כיצד עושה עבודתה? שקיפות אמרנו אינה מידה מצויה בחצרות בלוך.