עוד מציין במכתב ביבס כי התושבים ברשויות המקומיות לא מרגישים בטוחים ברחובות, ולא רואים מספיק נוכחות משטרתית וכי זה תפקיד מרכזי של ראש הרשות לדאוג בראש ובראשונה לביטחון התושבים שלו. לאחרונה דווח כי בשנת 2019 עד כה היו כ- 67 רציחות- המספר הגבוהה ביותר של רציחות עד כה, שמצביע על התגברות התופעה. כדי שלא יווצר מצב של "מדינה בתוך מדינה" אומר ביבס, באחת שלטון החוק מושל ובשניה אין דין ואין דיין, עלינו לנקוט בצעדים מיידים, חקיקה והגברת מימון ואכיפה לטובת תושבינו מהחברה הערבית.
קרדיט ראובן קפוצ'ינסקי