תשובת העירייה לישראל רמתי שהתעניין לקבל דרך חלוקת ההקצאות בעיר לא מותירה ספק כלל באשר לנוהל עבודת הוועדה. ומה באשר להחלטות? האם ההחלטות נמנעות משיקולים פוליטיים או פרטיים?
ושוב נעיר נהוג שכל מסמך היוצא מהעירייה חתום בידי מאן דהוא, לשכת ראש העיר עובדים כל כך הרבה אנשים, מראש העירייה, ראש המטה, הדוברת, מזכירות, מנהלת פניות הציבור ועוד. מי חתום על המסמך הזה?
להלן תשובת העירייה במלוא: ועדת ההקצאות בראשות מנכ"לית העירייה, הגב' מירה מינס היא שמנהלת את כל נושא ההקצאות. הקצאות המקרקעין מבוצעות בהתאם לחוזרי מנכ"ל משרד הפנים ובהתאם לתבחינים שנקבעו ולאור צרכי העמותות למול מצאי מוגבל של קרקעות
ועדת ההקצאות בסיוע אגפי העירייה הרלוונטיים (חינוך והנדסה) פועלת בכדי להסדיר את כל נושא השימוש באותו משאבי הציבורי יקר ערך. הועדה דנה, בודקת ובוחנת את הבקשות השונות ונאלצת להתמודד עם המשימה הסזיפית של התמודדות מול רצון בלתי נדלה של מוסדות ציבור לקבלת קרקע וזכויות ובבחינת אין הקומץ משביע את הארי. חזקה על הועדה ועל חבריה כי כל המלצותיהם והחלטותיהם מתקבלות אך ורק משיקולים מקצועיים ועניינים
זאת ועוד, נוהל הקצאות של משרד הפנים בנוי כך שכך הליך ההקצאה הינו פומבי תוך מתן הזדמנויות הן לבקשות נגדיות והן להתנגדויות. בקשות והתנגדויות כאמור משמשות ככלי חשוב ונועדות בין היתר כמסננת וכמזקקת המבטיחה כי עמדת הציבור תישמע וכי לא יאושרו הקצאות שאינן ראויות
מכל מקום מליאת מועצת העיר היא שדנה בהמלצות הועדה כך שזהו עוד נדבך בפומביות ההליכים, בשקיפותם וביכולת הבקרה והניטור ביחס להחלטות שגויות וכמובן שהדברים נאמרים באופן כללי ואין ולא ידוע לי על כל החלטה שגויה שהתקבלה כאמור
באחרונה פורסמה מודעת תודה ממתפללים ברמת בית הכנס הבעשט אשר בירכו את ראש העירייה, גולדברג ופרנקל. הנה תשובת הלשכה: "הח"מ, כמו אף גורם אחר בעירייה לא מבקש, דורש או מצפה לפרסומי תודה כאלה ואחרים והם מבוצעים כל כולם ביוזמה בלעדית ועצמאית של אותם גופים ואין להם כל השפעה על הליך ההקצאה ו/או החלטות המתקבלות בועדת ההקצאות המקצועית."
ובעניין אחר, אם לא באופן ברור אבל במרומז מוזכרת כאן הפלישה למבנה אגף החינוך הישן ש מנהלי מאורות הישיבה השכנה פלשו וערכו בו שיפוצים. "העירייה לא אפשרה ולא תאפשר פלישה או שימוש כלשהי בשטח ציבורי וזאת ללא הסדרת השימוש בהתאם לכל דין. העירייה פעלה ולא תהסס לפעול על פי כל סמכויותיה כנגד כל פעולה שמשמעותה שימוש אסור ובלתי מאושר של משאב ציבורי.
נוהל ההקצאות מאפשר במקרים דחופים לבצע הליך מקוצר של הקצאה אך זאת לצורך מתן זכות שימוש של שנה בלבד. ועדת ההקצאות, לנוכח נסיבות כל מקרה ומקרה היא הממליצה על המתווה המתאים לקידום ההקצאה. בהקשר זה, וככל שהינך חפץ להתעמק במאפיינים הטכניים של ההליך – הנך מוזמן לשבת עם מר ניסים כהן ו/או היועץ המשפטי ולקבל מהם את ההסברים המבוקשים.
בכל הנוגע למדיניות הקצאות הרי שעמדתי היא שיש להעדיף מוסדות המשרתים את התושבים הגרים בסמיכות. ברי כי אין המדובר בכל אבסולוטי וכי ישנם הקצאות אשר לנוכח אופיים ונימוקים כבדי משקל, גוברים על אותו כלל ראשוני. משפנייתך נוסחה באופן כללי אין ביכולתי להגיב פרטנית למקרה ספציפי כזה או אחר."
בתמונה: השיפוצים בגף החינוך