חברת נשר  מפעלי מלט ישראליים הגישה בקשה לאישור מחצבה להפקת מלט וחו''ג עבור מפעלי בטון קרובים. המחצבה מתוכננת להיות כ 1.4 קמ מהגבול המזרחי של מושב נחם ו 3 קמ מהגבול הצפוני של בית שמש, בסה"כ  410 דונמים. כמות חציבה משוערת כ 1.5 מיליון טון לשנה למשך 40 השנים הבאות.

תושבים בתחומי הישובים פועלים נגד מתן הזיכיון לחציבת חומרי הגלם. לפי טענת  התושבים התוצאה תהיה נזק סביבתי ובריאותי. בהערכה טוענים כי שינוע חומר בתוך ומחוץ למחצבה יעמוד על כ- 31 משאיות בשעה,  מאות משאיות ביממה.

כל הפעולות של המחצבה מייצרות אבק חלקיקים, אבק המכיל סיליקה הנו גורם ישיר לתחלואות סיליקנזיס, סרטן ריאות, שחפת, ברונכיטיס, אמפיזמה ומחלות כרוניות בכליות. עפי תוצאות מודל פיזור המזהמים נמצא כי ישנה הסתברות גבוהה לתחלואה כרונית(חריגה בעשרות אחוזים מהתקן העליון).

לדעת מתנגדי היוזמה  המזהמים עלולים לפגוע בילדי מערכת החינוך בישוב נחם,  ישיבת נחשון, ביה"ס קרוב, מרכז יום לקשיש בנחם, תושבי נחם ותושבי השכונות הצפוניות של העיר בית שמש, חפציבה, סלונים,  והעיר הותיקה.  הציפייה כי לפחות אלפים יחתמו על העצומה שתוגש למועצה  האיזורית מטה יהודה ולוועדת התכנון בעיריית בית שמש. נוסח העצומה  אינו מפרט את הסכנות ואת זה מקוים יוזמיה כי התקשורת תפעל ותחזק את  המגמה למנוע מתן הזיכיון.

נוסח העצומה: "אנחנו תושבי אזור בית שמש / מטה יהודה החתומים מטה, מבקשים להגיש התנגדות לתוכנית מס' 102-0448464 (שעניינה הקמת "מחצבת אגרגטים דהר אל ערק") באמצעות עמותת "שומרי הסף" אשר מייצגת אותנו בהליך ההתנגדות וכן בכל הליך אחר הנוגע לתכנית.