דגל בחצי התורן על בניין רשמי של מוסד מסמל משהו, בדרך כלל זהו אות אבל על  פטירת גדול באומה, או ביום הזיכרון לשואה או לחללי צה"ל.

ואולי בבית שמש החליטו להוסיף את שלושת השבועות לימי האבל בהם מניפים את הדגל בגובה חצי התורן?  לא בטוח שזו הסיבה אבל הכל אפשרי בעיר חלמאית כמו בית שמש.  

בכניסה למשרדי בית העירייה הישנה בכיכר נוימן מונפים שני דגלים, דגל הלאום ודגל העירייה. דגל העירייה מתנוסס  בגאווה למעלה, בעוד דגל הלאום  מונף בגובה חצי התורן.  מסתיר את האות 'ע' של המילה 'עיריית.  הדגל הזה הורד לחצי התורן בערב יום הזיכרון לחללי צה,ל שחל  בערב יום העצמאות תשע"ט. מאז תחילת אייר חלפו חודשיים ימים ובעירייה לא חשבו  להניף בחזרה ולהעלות את ראש הנס  את דגל הלאום.