הח"כית קטי שיטרית על התואר והגאווה כאם:
"בשעה טובה ומוצלחת, רפאל סיים את התואר בהנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן גוריון.
בשנה האחרונה של התואר נדרשים הסטודנטים להכין פרויקט סיום. רפאל וחברו מאור בחרו בפרויקט של שליחות אמיתית ורצון לעזור לשונה, לאחר, לנזקק יותר. הם פיתחו מערכת תקשורת לאוכלוסיית העיוורים-חירשים שמונה כ-1400 איש בישראל.
כידוע, העולם של אוכלוסית העיוורים-חירשים הוא בודד. עד כה הם תקשרו רק בעזרת שפת סימנים מיוחדת הנקראת שפת נגיעות ומעתה המערכת תחבר אותם עם העולם החיצון, תהפוך אותם לעצמאים יותר ותאפשר להם לשוחח בצורה פשוטה וקלה ללא ידע מוקדם או מתורגמן.
הפרוייקט נבחר לייצג את המחלקה להנדסת חשמל ומחשבים באתר האוניברסיטה, בעיתון האוניברסיטה ובכנס הפרויקטים השנתי של הפקולטה להנדסה בו זכה הפרויקט בפרס היריד.
רפאל שלי, אני כל כך מתרגשת. גדלת להיות אדם מיוחד שפועל מתוך שליחות ציבורית אמיתית למען החברה".