לאחרונה נתפסו שבחים בבית שמש במספר מקומות, וזה לאחר התראות לא מעטות של עסקני ונציגי ציבור על כך שיש לא מעט שבחי"ם בעיר,  בימי הקיץ והחופשה מחוייבים ליתר עירנות, בשעה שרבים יוצאים לבלות בחיק הטבע  ובמקומות רחוקים מהעין, עוזבים את ביתם אחריהם. 

איש העסקנים "הרוסי קווקזי" ברוך ליוייב קורא לראש העיר עליזה בלוך, ולשר לביטחון פנים גלעד ארדן לחזק את השמירה בעיר בסוגיית השבחי"ם, תוך חיזוק האכיפה בנושא רגיש וחשוב כזה, ומבקש מהם להרים את הפיקוח ההדוק בנושא, בכל השכונות, בעיקר בגלל שהשבחי"ם מנצלים את קירבת המחסומים לעיר ואת חוסר המודעות של חלק מהתושבים לנושא,

לדברי ברוך ליוייב המקורב לחלק מהשרים והחכי"ם, הוא מתכוון להעלות בפגישות הקרובות עם הגורמים הרלוונטים את הנושא הגורם הפרעה ציבורית גדולה הן ביטחונית והן אזרחית