"יש לתת לכל ילד וילד, תחושה שהוא הילד הפרטי שלנו"
ראש העיר והממונה על תחום החינוך, עליזה בלוך וסגן ראש העיר, חבר המועצה סגן הממונה על תחום החינוך, הרב ישעיהו ארנרייך כינסו השבוע את כלל הגורמים העוסקים בחינוך בעיר להיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים.
מטרת הפגישה הייתה להציף את כלל הסוגיות והבעיות איתן מתמודדות המחלקות השונות לרבות מחלקת הגנים, החינוך המיוחד, יסודי ועל יסודי, לדבר על הצרכים השונים והאתגרים של המחלקות השונות ולנסות לייצר פתרונות כחלק מהסנכרון בין כלל הגורמים במערכת.
הנושאים שעלו במפגש היו בין השאר סוגיית הרישום ושיבוץ התלמידים לבתי ספר ולגנים, מתן מענה וטיפול בערעורים, טיפול במבנים בלתי בטיחותיים, הסעות לבתי ספר, שילוב עולים חדשים במערכת החינוך ומתן מענה עבורם, ימי הכשרה למנהלי בית ספר חדשים, חשיבות מתן שירות להורים לילדים, שיפוצים עיר הותיקה, התאמה של מבנים ושיפוץ תשתיות בשכונות החדשות ועוד.
בהתאם לכך תואמו עד לאחד לספטמבר (א' באלול) פגישות שוטפות בלשכת ראש העיר העוסקות בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים.
בעירייה אומרים שקיימים פערים, חלקם גדולים וחלקם פחות בחלק ממוסדות החינוך בעיר ובכוונתה לעשות כל שביכולתה כדי לפתור אותם טרם פתיחת שנת הלימודים
ראש העיר והממונה על תחום החינוך, ד"ר עליזה בלוך פתחה את המפגש ואמרה: "כולנו עובדים כאן מאוד קשה לקראת פתיחת שנת הלימודים. עליכם לפעול לכך שלא ייווצר מצב שבו יהיה ילד שאין לו הסעה או שיבוץ לגן".
בלוך הוסיפה: "ברצוני לקדם שבשנת הלימודים הקרובה כל מוסד חינוכי, יאמץ שטח ציבורי אחד בסמיכות אליו ושהילדים יעשו עבורו משהו חברתי- החל מניקיון ועד לטיפוח העיר. חשוב לי שכל בית ספר או מוסד חינוכי ייראה בצורה מכבדת ומחבקת, ייתן מענה לכל תלמיד ותלמיד, וייתן לכל ילד וילד תחושה שהוא הילד הפרטי שלנו".
סגן ראש העיר וסגן הממונה על תחום החינוך, הרב ישעיהו ארנרייך: "אני מברך על הישיבות הללו. זה המקום להציף את הבעיות הקיימות לקראת פתיחת שנת הלימודים ואת האתגרים איתם כולנו מתמודדים. אנו פועלים כדי לתת את המענה הטוב ביותר שהמערכת יכולה לתת עבור התלמידים במערכת החינוך".
קודמת לפגישה הזו, התקיים בשבוע שעבר סיור מקצועי עם סמנכ"ל הפיתוח של משרד החינוך, תמיר בן משה. במהלך הסיור ביקרו בבתי ספר שונים ברחבי העיר ודיברו על הבעיות, האתגרים והצרכים של בתי הספר לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה לאחר מכן התנהל דיון מקצוע בנושא.
בסיור לקחו חלק ראש העיר והממונה על תחום החינוך, עליזה בלוך, סגן ראש העיר וסגן הממונה על החינוך, הרב ישעיה ארנרייך, מנכ״לית העיריה, מירה מינס, ראש מנהל החינוך, מעוז ביגון וגורמים מקצועיים ממשרד החינוך ומהעירייה.
צילום: דוברות העירייה