מיעוט נרשמים בוותיקה הביא לפתיחת מיעוט גנים לקייטנותרשת המתנסים ועיריית בית שמש מנהלות את הרישום לקייטנות בקיץ האחרון. "אנו שמחים להציג בפניכם את שיבוץ קייטנות הקיץ בגנים" כך פותח פרסום של הרשת והעירייה בפניה להורים. וממשיך אותו פרסום לציין: " עשינו כל מאמץ על מנת לפתוח קבוצת בוקר וקבוצת צהרון עבור כל ילד שנרשם. לשמחתנו כל הילדים שנרשמו לקבוצת בוקר משובצים בקייטנה, בגן המקורי שלהם או בגן אחר אליו סיפחנו אותם, כאשר לא היו מספיק נרשמים בגן המקורי".
מתחת למלל זה מופיע רשימת הגנים בהם יפעלו הקייטנות. תמצאו שם כתובות בנחל רפאים, הגליל, שבטי ישראל רזיאל, הנרקיס, שד' הדקל, עליית הנוער אחיה השילוני, רש"י ועוד.
ויש את העיר הותיקה. הגנים המופיעים מהעיר הישנה רובם מאיזור הנרקיס, הדקל. מה עם העיר רחובות רמב"ם, ז'בוטינסקי, הרצל, שכונת הגפן. בעיר הותיקה יש כמה וכמה איזורים, קריית משה למשל וכל סביבתה, רח' בני דן, רח' השבעה. איזור ביאליק, גור אריה, בן גרא. ממש כמו איזור הרצל. אין אפילו גן אחד בהרצל, במשלט, או בקרבת ארלוזורוב. מתוך רשימה ארוכה מאוד, של 56 גנים יש רק גן אחד ברח' ז'בוטינסקי שבו תתקיים קייטנה לילדי העיר הותיקה. הגן בז'בוטינסקי, גן ערמונים יארח את ילדי חרובים. מה עם שכונת הגפן? האם שם אין כמו ילדים מספקת? או שאולי אין נרשמים.....
זה היחס בין כמות הילדים בשכונות?
שאלנו. התשובה שקיבלנו היא כמות הנרשמים בגנים בעיר הוותיקה היתה כל כך מעטה שאין כדאיות לפתוח את הגנים.
מה יעשו הילדים שבכל זאת נרשמו, ובשל העובדה שאין מספיק ילדים בגן שלהם? יישארו בבית. לעירייה או לרשת המתנסים לא הייתה מחשבה למשל להפעיל הסעות לרכז את הילדים במרכז אחד.
ומטרידה העובדה שילדים יישארו בבית אולי בגלל מחסור בדמי התשלום הנדרשים. חשבו על זה. גם על זה?