מגיע הקיץ ואיתו גל פיטורים במשק. שימו לב מפוטרי הקיץ במקומות העבודה,  הדבר נוגע לסייעות גננות, למורים ממלאי מקום, עובדים במערכת החינוך,  וכו. המפוטרים נאלצים לתבוע דמי אבטלה לקיים עצמם ולהשלים הכנסתם.   

נוהל חדש של שירות התעסוקה יקל עליכם, מ-20 ביוני עד 1 בספטמבר אתם צריכים להתייצב בשירות התעסוקה לרישום ראשוני, כלומר לפעם אחת בלבד, ואם לא תועסקו עד 1 בספטמבר, תגיעו אז שוב בשביל המשך הזכאות לדמי אבטלה כמתחייב בחוק.  ההקלה הזו נועדה לצמצם  טרטור שלכם בימי הקיץ החמים,  ובעיקר להקל על העומסים בתורים בשירות התעסוקה. אצלנו בבית שמש אין תורים כאלה ובכל זאת מאפשר לכם הנוהל להתייצב רק פעם אחת בתחילת החופש, קרי בימים אלה להירשם.  

הנוהל לא יחול על כל מי שיפוטר בקיץ אלא רק במקצועות המאופיינים ב"פיטורי קיץ", והמפוטר יידרש לחתום על הצהרה בנושא.

מסביר מנהל לשכת התעסוקה פיני כהן: "התופעה הזו נפוצה בעיקר במערכת החינוך, בקרב מורות, גננות, סייעות ומטפלות וכן בתחום האבטחה. כך המעסיק מונע מהעובד לצבור רצף תעסוקתי וזכויות. היא חלה על עובדים המועסקים בצורה קבלנית, דרך חברות שירותים שזוכות במכרזי משרד החינוך. העובדים מועסקים בחוזים לתקופה קצובה, שלא חל עליהם ההסכם הקיבוצי הכולל קביעות וצבירת זכויות, מפוטרים בכל שנה, ואחרי הקיץ, החוזה מחודש.

תמונה: שירות התעסוקה דוברות