את הביקור בארה"ב פתחו, חבר מועצת העיר צבי ווליצקי וראש העיר, עליזה בלוך בקהילה היהודית בעיר טינק הסמוכה לניו יורק. עליזה בלוך : ״לרבים מאנשי הקהילה יש קרובי משפחה בבית שמש, והם מכירים את העיר ואת אתגריה ובעיקר שותפים לתחושת התקווה הגדולה. כשראיתי אותם יושבים ומעיינים בדריכות במפות בית שמש שהבאנו, הבנתי שהם מתעניינים באמת בעתידה של העיר. המשתתפים הביעו עניין, שאלו שאלות עד לרמת הפרטים הקטנים,  עד שלרגע היה נדמה לי שאני משתתפת באחד ממפגשי ״עושים שכונה״ באחת משכונות בית שמש.
היה מרגש לשמוע אותם מספרים כי הם שמעו שרחובות בית שמש נקיים יותר ואפילו ידעו לומר שלקראת פסח היה נקי במיוחד.
הביקור בטינק המחיש לי שוב את האחריות הגדולה שלנו לתדמית העיר ולתהליכים שעוברים עלינו 
ומגיעים אפילו עד ניו יורק״.