השבוע נפגשה ראש העירייה ד"ר עליזה בלוך עם נציגות זוגות צעירים בעיר שמתכננים לבנות ביתם בנווה שמיר. ד"ר בלוך הניחה לפני הצעירים תאריכי יעד לפגישה עם קבלנים, ללמוד, לדעת מכלי ראשון, לגבש תכנית בניה, עם מרפסות לבניית סוכה או בלי, כיורים כפולים, מעליות שבת וכו' ואח"כ לחזור עם סיכומיה לפני הצעירים.
במקביל ניסתה ראש העיר להרגיע את חבריה לקואליציה שקראו תיגר על התנהלותה והדגישו בפניה ובציבור 'בלי נווה שמיר אנחנו לא בקואליציה שלך'. מסר חד, ברור, שיצא באופן ברור מפי חבריה מהליכוד ומהבית היהודי, אם לא יימצא הפיתרון בזמן הקרוב, כלומר נווה שמיר לציבור הכללי, הם פשוט ילכו למקומות שאחרים כבר הקדימו אותם. הרמז היה ברור מאוד.
בלוך לא ציפתה שינחת עליה אירוע (התמוטטות קירות התמך) שישבש לה את המחשבות. בתכניותיה לבנות לכולם, לחילוניים את נווה שמיר, לחרדים את ג ואת ד. בא האירוע הזה שאפשרי שיהיה לטובתה אם תחליט לשנות את כיווני מחשבתה. האתר בו קרסו קירות התמך סגור לבניה, כובד האסון שיכול היה להתרחש שם אם זה היה קורה בעוד שנה או שנתיים, חייב לעמוד מול עיני נותני היתרי הבניה בכל השכונות. ראש עיר מנוסה, היה עוצר ומיד דורש הקמת צוות בדיקה או חקירה לקבוע ברמה המקצועית האם אין סיכון בכל השכונות החדשות. אני מקווה שדי חכמים במשרד השיכון להבין שהם חייבים לבדוק את כל העבודות שהושקעו בהם מיליארדי שקלים. מבחינת בלוך, יש צידוק לעצור את הבניה בנווה שמיר ומיד!!!. בלוך, תחסוך מעצמה את המאמץ הזה. מה תשווק? תשתיות רעועות ומסוכנות, התמונות הקשות של סוף השבוע מדברות בעד עצמן. שום מילה לא יכולה לעמוד מול התמונות והסרטונים הרצים ברשת.
ובשעה שבלוך מהרהרת עם עצמה או עם מקצועניה, יש מי שמתעלם מכל הסערות, התמוטטות קירות התמוך, דרישת חבריה לקואליציה, האג'נדה שלה על פי אמונתה, עיר לכולם. מבצע הרישום לרוכשים פוטנציאליים נמשך. לא משרד השיכון מנהלת את הרישום הזה, לא עיריית בית שמש, גם לא קבוצת אוהדי בית"ר, אלא לתושבי בית שמש החרדית. מנין אנחנו יודעים? במודעות שפורסמו באחרונה, לפני פרוץ המשבר, וגם היום, יום שישי ממשיכים חרדים לנהל רישום לשכונה החילונית. לא מאמינים חייגו כוכבית 6199. ניסיתי, יום שישי אמרו לנו, הפרטים שלכם יועברו לידי מחלקת הרישום ויחזרו לכם. אני מחכה......
הפרסום הזה מופיע בעיתון חרדי, העיתון שמביא את דברם של הרבנים מבית קופשיץ ועד לבית הרב רוטנברג רב דחסידי גור. ההזמנה לרישום היא לציבור חרדי, כי מי עוד קורא את העיתון אם לא ציבור חרדי. מסקנה: לא שמים לבקשותיה של בלוך, לא מתייחסים למאמציה לבנות כאן עיר מעורבת, בה יקומו שכונות חרדיות מול שכונות חילוניות. אג'נדת בלוך נופלת לגמרי. מנהלי הרישום אומרים לה, את יכולה לנסות, אנחנו ננסה את דרכנו, מי שיצליח ראשון מנצח. מה אתם חושבים? הסיכוי של בלוך לגייס צעירים חילוניים לבית שמש דומה לסיכוי לזכות בלוטו או בטוטו. ממש כמו הפרסומת. הצעירים החילוניים אפילו לא שולחים, אפילו לא מנסים, יודעים שהקרב הזה אבוד מלכתחילה. למה לחיות באשליות.
מנין?
מאותה קבוצת צעירים שנפגשה השבוע עם בלוך, חלק מהם כבר עזבו את בית שמש. לא בימי אבוטבול, בימי בלוך. קרי ההגירה החוצה של ציבור חילוני לא נבלמה, היא אפילו מתעצמת. אם פעם עזבו את בית שמש אנשים מבוגרים, היום הצעירים בורחים. הצעירים נתנו צ'אנס, חיכו למצוא כאן את השינוי. והם רואים את המציאות, בלוך מדברת, והחרדים עושים. בלוך מתברברת בין השורות והם מנהלים רישום שמביא לכאן עשרות משפחות חרדיות.