מגפת החצבת ממשיכה להתפשט בעולם וגם בישראל ומגיעה לשיא של אלפי נדבקים. נתוני משרד הבריאות מעלים כי מרבית אזורי ההדבקה הם ביישובים מהמגזר החרדי.

ובניהן במקום השני אחרי ירושלים בית שמש עם 420 הדבקות.

משרד הבריאות פרסם כי מתחילת השנה מגיע מספר הנדבקים ליותר מ-900 איש, מאז תחילת התפרצותה של מחלת החצבת ואותרו כ- 4,115 מקרים.

מאייפני החצבת הם: תסמינים דמויי הצטננות, הכוללים חום, נזלת ושיעול, שאליהם מתלווה פריחה אופיינית. כאשר שליש מהחולים יפתחו סיבוכים הכוללים דלקת אוזן, שלשולים ודלקת קרנית העין.

ההדבקה ההולכת וגדלה בקרב האוכלוסיה החרדית מוכרת למשרד הבריאות, שעושה מאמצים לשכנע את אנשי המגזר להתחסן ולחסן את ילדיהם כיוון שאי ההתחסנות במגזר החרדי מוביל להמשך התפשטות החצבת. 

קרדיט תמונה: קפדניקו