סיכום ביניים, כ-90 מכרזים יצאו עד כה בעיריית בית שמש בעידן ראש העיר ד"ר עליזה בלוך. הרבה? מעט? תלוי את מי שואלים. בין המכרזים, מכרזים לאיוש משרות חדשות לא מעטות, וגם משרות קיימות שהוחלפו בהם עובדים.
הליך המכרז הוא הליך לאיוש משרות בשלטון, בשלטון המקומי ובשלטון המרכזי. בבית שמש הדבר בולט ביותר לאור הכמות הגדולה מאוד של מכרזים אשר העירייה מוציאה כמעט בכל שבוע.
נעיר כי רק מכרז אחד, יצא הוקפא ואח"כ בוטל, הוא מכרז מנהל מחלקת היסעים.
הבולטים בין המכרזים כמובן הם מכרזים לאיוש משרת מנהל אגף הרווחה, אגף החינוך, מהנדס העירייה, סמנכ"ל לאיוש משאבי אנוש, דובר העירייה, מנהל היחידה לפיתוח כלכלי. (תפקיד חדש)
העירייה נדרשה לגייס גם כמה מהנדסים זולת מהנדס העירייה, ביניהם מהנדסי תשתיות,
אגף הרווחה הוא הדומיננטי ביותר בקבלת בעלי תפקיד חדשים. כמעט 16 משרות בנוסף למנהל אגף הרווחה נפתחו שם. בין המכרזים, הנה תיאור חלק של המשרות ברווחה, עו"ס תכנית מעטפת, עו"ס מרכז נושא משפחות במשבר ובסיכון, עו"ס מרכז נושא שיקום, עו"ס מרכז נושא משפחות במשבר ובסיכון, עו"ס מרכז נפגעות תקיפות מיניות, עו"ס לסדרי דין, עו"ס מדריך ראש צוות- לתפקיד חזה חזרה אחת העובדות שפרשה ועתה נמצאה הדרך לחזור. לאגף הרווחה נזכיר יצא מכרז לאיוש משר מנהל אגף הרווחה עוד בימי אבוטבול, מכרז שהבחירה בו נעשתה אחרי החלפת השלטון.
אגף החינוך זכה לכמות לא מבוטלת של מכרזים, ביניהם אחד שאתמול רואיינו בו מועמדים, מכרז מנהל רווחה חינוכית, מנהל מחלקת צרכים מיוחדים ועוד.
"בית שמש יוצאת לדרך חדשה, של ניהול, שגשוג, תקווה ופריחה" הבטיחה עליזה בלוך במערכת הבחירות. האם זו הדרך שלה להגשים את התקווה הזו?