ארבעה נערים צעירים, חניכי תנועת הנוער והעובד, מקן צרעה מלווים בקומונרית שלהם התייצבו היום בטכס הזיכרון לחללי צה"ל בבית העלמין בבית שמש. החברים הצעירים בלטו בחולצתם הכחולה, במסלול הנחת הזרים. הם הושיטו יד והובילו את הזרים לכבוד מניחיהם.
מבטם כבוש, ליבם בודאי כואב כמו כל הניצבים מסביב. הם ראו ושמעו את התייפחות בני המשפחות ליד קברות קיריהם. חוויה קודרת, חוויה מעצבת.
חמישיית חברי הקן, הגיעו ביוזמתם מתוך רצון לעשות משהו משמעותי ביום הקדוש, להיות בקרבת אלו שקידשו לכולנו את היום הזה ובזכותם אנחנו כאן בארצנו.
בבית שמש עד כמה שזה יישמע מפתיע, אין סניף פעיל לתנועת הנוער והעובד גבר שנים רבות, ואולי התמונה הזו תזכיר למישהו שצריך לחשוב על רענון השורות ובניית הקן מחדש. זקוקים לנוער טוב כזה.