"סופית, נסגרה הרשימה של המועמדים ליו"ר ועד עובדי העירייה. כן, אני ניגש לבחירות ומקווה ב"ה להצליח". כך הסתיימה התלבטות של דוד וקנין להתמודד על כסא היו"ר בוועד עובדי העירייה. תפקיד פנוי מאז סיים ישראל פרץ את עבודתו בעיריית בית שמש לקראת יציאתו לעבודה אחרת בהסתדרות כמחזיק תיק הנמלים.
דוד וקנין, מירי מזרחי וגם ישראל פרץ (היו"ר הוותיק) מתמודדים על תפקיד יו"ר הוועד. על וקנין הופעלו לחצים באחרונה להסיר מועמדותו, וקנין שמעוניין להישאר כפי שהוא חביב ומסור כאחד, התלבט אם להיכנע ללחצים ולבסוף הכריע, מתמודד.
פרץ שעם שובו לעירייה, נתמנה כיועץ ארגוני לראש העירייה עליזה בלוך. מעשה שעורר ביקורת מסויימת בקרב המצוי בשיח העובדים בעירייה. השבוע הגיש מכתב התפטרות מתפקיד זה ושב לזירה להגן על העובדים. מזרחי שימשה כמזכירה בלשכת סגן ראש העיר מאיר בלעיש והיום יושבת באגף האירועים של העירייה.
לוועד העובדים הגישו 17 עובדים מועמדים וביניהם 6 מועמדות, ביניהן מזכירת ראש העירייה תהילה פנירי. במועמדים הפעם יש גם מועמדים מבין העובדים החרדים בעירייה , מנחם ברוכמן, משה גרוס, יוסי גמליאל, ואסף טפירו. מרשימת המתמודדים בולטת היעדרותו של ניסים כהן מ"מ ראש הוועד וחבר וועד שנים ארוכות. מתמודד שכדאי לשים לב הוא אברהם דיין שמתמודד כבר שנים רבות על הזכות לייצג את העובדי, ולא מצליח להבחר. האם הפעם? אולי...
ועד העובדים בעירייה נציגם של כל עובדי העירייה המועסקים בשליש משרה לפחות , כולל מלווי ההסעים והסייעות, שהם רובהעובדים בעירייה. רשאים להצבע כל מי שמלאו לו שלושה חודשי עבודה עד למועקד הקובע למעט עובדים בחוזה אישי. בעירייה יש מעל לאלף ומאה עובדים. אתמול נסגרה רשימת המועמדים וכן רשימת המועמדים לתפקיד יו"ר הועד.
הבחירות נקבעו ליום ראשון בעוד שבועיים 19.3.10 , יו"ר ועדת הבחירות נתמנה משה אוחיון, חבר וועד ותיק ומנוסה. הבחירות יתקיימו בפיקוח נציגת ההסתדרות המקומית בבית שמש.