עיריית בית שמש הקימה וועדה לשימור אתרים. החלטה נבונה בודאי ערכית. הנה המלצה לאתר שכדאי לשים עליו את העין. בוועדה הזו חברים בכירי אישי הציבור בעיר, כנראה בשל חשיבות וערכיות הנושא שמטופל במסגרת הוועדה.הרכבה, שמואל גרינברג, המשנה לראש העירייה, שמעון גולדברג שעתיד ללבוש אף הוא גלימת סגן בעוד כשנתיים, סגן ראש עיר בעבר שלום אדרי, משנה לראש העירייה מלאכי כי טוב, סגן ראש עיר נוכחי ישעיהו אענרייך, ושני חברי מועצה נוספים, הרב בריח, הרב יגאל חדד, ואם מעמדם של כל אלה לא הספיק צירפו אליהם חתן תנ"ך עולמי אליאור בביאן.
אחד האתרים החשובים בעיר הראויים לשימור הוא ללא ספק בית הכנסת שערי תפילה, ביה"כ הראשון שנבנה באיזור הישן, מיסודם של עולי רומניה.
חלק מביה"כ 'שערי תפילה' שימש עד לא מזמן את צעירי מדרשת בית שמש הסמוכה, שם בעזרת הנשים יזמו ופתחו תערוכה של מוצגים שאספו המתנדבים בכוחותיהם מימי המעברה. לימים, בהתחלף הקבוצות ובבניית בית המדרשה במגרש סמוך, הועבר חלק מהמבנה לטובת ציבור מתפלל צעיר שביקש להקים ביכנ"ס בנוסח עדות המזרח.חלק זה נקרא בשם קול אליהו. מבנה שערי תפילה מראה סימני 'תשישות', בכל זאת הוא עומד על תילו כבר למעלה מ- 70 שנה. סדקים נפערו בקירות, ופנימיותו לא ממש מלהיבה את מי שמגיע לשם אם בכלל יש שם מניין. נזכיר בבית הכנסת מצויים כמה אבני זיכרון לנספי השואה, סמלים שהוצבו במקום ע"י בנים של בני משפחה שנטבחו בשואה על ידי הנאצים ימ"ש.
ביה"כ מצוי הרחק משכונה צפופה, ולא יכול עוד כנראה למלא צרכיו בימות החול ואולי גם בימות השבת. עם זאת ואולי למרות זאת, יש לשמרו לא רק בשל קדושתו וערכיו המסומלים בתוך בית הכנסת אלא גם למטרת איזכור מתיישביה הראשונים של העיר, עולי רומניה.
לתשומת לב הוועדה.