לדני וקנין זוכרים את העובדה שבימיו פספסה בית שמש את מפעל אינטל, מפעל זה שהוקם בסופו של דבר בקרית גת, העיר השכנה, היא הרוויחה ממנו רבות, גם  מקור תעסוקה חשוב, מקור בעל השפעה בתחום החינוך, וגם הכנסה כספית גבוהה מארנונה. שטחי  הארנונה של אינטל גדולים יחסית  למפעלי התעשייה האחרים הקיימים בקריה

.שמואל גרינברג יסחב על גבו את הגיבנת הזו ממש כמו וקנין

במליאה שהתקיימה ביום רביעי הזכיר הגזבר אריה ברדוגו לגרינברג: אתה זוכר למה איקאה לא הגיעה לבית שמש. הערה שהדליקה בנו  שאלה סקנית, באמת למה איקאה לא הגיעה לב

.ביקשתי הבהרות, אולם ראש העיר שנמנעת לחטט בעבר הורתה לא לנהל דיון בעניין. אנחנו סקרנים.

?מדע איקאה לא הגיעה לבית שמש

גרינברג סיפר בעבר כי התקיימו שיחות עם נציגי הבעלים של איקאה בניסיון להביא אותם לעיר, אך השיחות עלו על שרטון. לפי הפרסומים, התנאי להגעת איקאה לבית שמש היה שטח קרקע מאושר למסחר בגודל של 50 דונם. נמצאו מספר מיקומים אפשריים בשטחה המוניציפאלי של בית שמש אלא שהם לא ענו לדרישות. לא ברור איז דרישות נמצאו במתחם אשתאול שלא נמצאו באיזור העשייה האחרים של בית שמש.

גרינברג וגזבר עיריית בית שמש, אריה ברדוגו, שהשקיעו מאמץ רב בקשר עם איקאה, אמרו כי מבחינת תושבי העיר לא יהיה הבדל משמעותי בנגישות לחנות החדשה אך זו החמצה מבחינת האפשרות להגדיל את ההכנסות מדמי ארנונה לעיר שבה אוכלוסיה חרדית גדולה, שנהנית מהנחות נרחבות בארנונה. איקאה  שהניחה את אבן הפינה לפני מס' חודשים בסמוך לצומת שמשון. איקאה מתכוונת לגייס  400  עבדים חלקם בודאי יהה מבית שמש