הוועדה המחוזית פועלת מכוח סעיף 7 בחוק התכנון והבניה. תפקידה לדון בתכניות ובקשות להיתר ולהחליט האם לאשרם. הבסיס לקבלת החלטות הועדה הוא מדיניות התכנון הארצית והמחוזית. הועדה דנה בנושאים תכנוניים עקרוניים, בתכניות מתאר ארציות, מחוזיות, ומקומיות ותכניות מפורטות בעלות חשיבות.

הרכב הוועדה כולל בתוכו נציגי משרדי ממשלה, ממשרד התחבורה , האוצר,  התשתיות, התיירות ועוד.  בהרכב הוועדה גם נציגי הגופים הירוקים ונציג רשויות מקומיות במרחב. ירושלים שלחת את ראש עירייה ובהיעדרו  הגיע סגנו.  גם למבשרת ירושלים, לקריית יערים,  יש נציגים. בית שמש ומטה יהודה  משגרות נציג אחד.

ראש העיר מבקשת להחליף את הנציג שהיה לנו עד כה, משה מונטג,  שהוסמך בידי אבוטבול להחליפו. מי יהיה הנציג שלנו בוועדה המחוזית?  סעיף  11 ברשימת הנושאים שיובאו יום לדיון עונה על השאלה.  "המלצה  לשר הפנים למינוי ראש העיר  כנציגת העירייה בוועדה  המחוזית לתכנון ובניה  ומינוי שמעון גולדברג כמ"מ".

בעניין זה מעיר ח.מ. העיר ישראל סילברסטיין: " העיריה לא מקבלת בוועדה המחוזית גם חבר וגם מ"מ. מקבלים או חבר )לפני 2 קדנציות( או ממלא מקום )הקדנציה האחרונה(. והיה ובקדנציה הנוכחית העיריה תקבל חברות בוועדה המחוזית, היא לא תקבל גם מ"מ ואף נציג אחר מטעם העיריה לא יוכל להחליף את נציגה בוועדה בהעדרו/ה. על כן צריך לשנות את הסעיף המדובר ולהמליץ על שם אחד בלבד למשרד הפנים.".

את מי ימנו הערב, חבר וגם מ"מ.  נדע בערב.  

בתמונה: ד"ר בלוך ביום הניקיון העירוני