השרים בנט, שקד וח"כ מועלם עזבו את הבית היהודי, והותירו אחריהם חובות של מיליונים.  חברי הבית היהודי יצאו משבת לחול ומצאו עצמם בשבר,  ראשי המפלגה, החליטו להקים מפלגה חדשה בשם הימין החדש. המפלגה נשארת עם ח"כ אלי בן דאהן, וח"כ מוטי יוגב שמתמודדים עתה על הנהגת הבי היהודי.

כיצד המהלך המוגדר כמפץ 2018 ישפיע על בית שמש? שקד  התארחה במערכת הבחירות המקומיות לקידום הבית היהודי, בנט פתח דלתותיו לפני ד"ר עליזה בלוך ראש העיריה והבטיח לה שיתוף פעולה מלא.

מה מגיבים היום בבית היהודי? נזכיר הבית היהודי השיגה בבית שמש 3 מנדטים, הישג יפה לכל הדעות.  כ-4800 מצביעים הצביעו לבית יהודי מתוך אמונה שאכן שהמפלגה הזו הוא בית חזק.  חלפו רק חודשיים והבית קרס....   

מה אומרים חברי הסיעה? שאלנו את עו"ד רינה הולנדר יו"ר  סיעת הבית היודי בעירייה. הנה תגובתה:  "הכל קרה במפתיע ואנחנו עדיין לומדים את השטח. הבוקר מוטי יוגב הגיע לביקור שתוכנן מראש, ואשר עסק בנושא אישור בתי ספר כממ"חים. ביקרנו בבית ספר נצח ישראל התרשמנו מאד מהצוות והאוירה. אנחנו רואים בציבור החרדי העובד ציבור שחשוב מאד להעצים אותו, חלק גדול מהם הצביעו לבית היהודי, והחיבור בין הציבורים טבעי. אחרי הפגישה, שמענו ממוטי יוגב סקירה קצרה על המצב בבית היהודי. ממתינים לקבל מידע מורחב ביום יומיים הקרובים."

חברה לסיעה הרב ניסים בריח אומר: "אני מסכים עם כל מילה של רינה".  יו"ר הבית היהודי בבית שמש הרב חיים בן מרגי טרם הגיב.

אחד מפעילי הבית היהודי דוד וקנין אומר: "הציבור הדתי לאומי ימשיך להיות נאמן לבית היהודי".

ומי ילך עם בנט ושקד?  עדיין טרם עלו שמות בנושא,  אנחנו נמשיך לעקוב בנושא.